ecojazda.pl korzysta z ciasteczek! - to takie pliki, które zapisują się na komputerze...

ecojazda.pl

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2

TEMAT: Nauka jazdy.

Nauka jazdy. 1 rok 6 miesiąc temu #3

  • Skyfia
  • Skyfia Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 105
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 3
No to co :) Piszemy o najlepszych sposobach samodzielnej nauki jazdy, o tym jak poprawnie stawać na kółko, gdzie uczyć się i jakich trików stosować żeby nie potłuc się ;) .


Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.

Żeby zobaczyć zdjęcie w tej wiadości - zaloguj się lub zarejestruj.

Ostatnio zmieniany: 1 rok 6 miesiąc temu przez admin.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nauka jazdy. 1 rok 5 miesiąc temu #20

  • Skyfia
  • Skyfia Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 105
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 3
Jak samodzielnie nauczyć się jeździć na moNocykle elektrycznym.

Jak nauczyć się jeździć na kółku elektrycznym?

Muszę podkreślić, iż każdy człowiek potrzebuje różnej ilości czasu do opanowania jazdy na kółku elektrycznym. Średnio czas nauki trwa od 10 minut do nawet dwóch dni. Dlatego najważniejsza-złota zasada brzmi:
NIE PODDAJ SIĘ!!! BĄDŹ PEWIEN SIEBIE!!! WIEŻ, ŻE SIĘ UDA!! (:

Cóż, a teraz kilka porad praktycznych.

Na starcie warto zapatrzeć się elementy które ochronią ciebie od upadków, takie jak kask, rękawiczni, ochraniacze itd. Jak to robią inni ludzie możesz poczytać na naszym forum a następnie podzielić się jak zrobiłeś to ty (:
Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.





Więc krok pierwszy.
Postaw monocykl na ziemie, przytrzymując go za rączkę w pozycji pionowej. Włącz go, przyciskiem, który zazwyczaj znajduje się na górnym panelu urządzenia. Większość kółek, podczas włączania, wydają charakterystyczny dźwięk.

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


Krok drugi.
Ręką przesuń monocykl do przodu i do tyłu, żeby poczuć jak się porusza. Możesz też wyłączyć kółko i spróbować ręką pojeździć monocyklem włączonym a następnie wyłączonym, wtedy będzie ci łatwiej wyczuć działanie żyroskopu który utrzymuje równowagę. .

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


Krok trzeci.
Postaw nogę prowadzącą (prawą, jeżeli jesteś praworęczny lub lewą jeżeli leworęczny) na pedał kółka. Pojeźdź jedną nogą, żeby wyczuć jak kółko działa. Lekko naciśnij przednią częścią stopy na pedał do przodu, wtedy kółko przyśpieszy. Jeżeli naciśniesz piętą do tyłu to monocykl spowolni, lub stanie w miejscu albo pojedzie do tyłu, w zależności od mocy nacisku. Dla praktyki przerób to kilka raz po kolei prawą i lewą nogą.

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


Krok czwarty.
trzymając się kogoś i stojąc na jednym pedału wesprzyj monocykl na wewnętrzną część uda i połóż drugą nogę na drugi pedał. Naciśnij lekko stopą do przodu ruszając z miejsca, później do tyłu. Spróbujcie, trzymając się kogoś, stanąć w miejscu, ruszyć do tyłu, znowu pojechać do przodu. W taki sposób, przy pomocy kogoś obok, przejedź się kawałek i poczuj to świetne uczucie fruwania

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


Piąty krok.
potrenuj zatrzymywanie się na monocyklu. naucz się schodzić z niego jedną nogą, trzymając kółko przyparte do innej, jak na rowerze. Naucz się wchodzić na monocykl, najlepiej robić to pod czas jazdy. Jak na rowerze,odpychasz się jedną nogą i jedziesz. Kiedy poczujesz się bardziej pewnie to spróbuj jazdę samodzielną. Najpierw zacznij jechać z kimś, później puść się tej osoby i pojedź sam, ale trzymaj się pasa wspomagającego jeżeli on ci ułatwi naukę jazdy.

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


krok szósty.
Świetnie, jak już umiesz samodzielnie jechać to możesz nauczyć się skręcać w prawo i lewo. Też naucz się stawać i schodzić z monocykla bez żadnej pomocy. pamiętaj, że przy każdym zakręcie musisz zwolnić ale nie zahamować. Skręcać łatwo podczas jazdy ale praktycznie nie da się stojąc w miejscu. Pamiętaj też o ograniczeniach prędkości. Nie ignoruj dźwiękowych sygnałów ostrzegawczych bo jest dużo modeli monocykli które po przekroczeniu prędkości odłącza zasilanie kółka co powoduje tragiczne skutki. Dokładniej na ten temat poczytaj na naszym forum.

[url=http://http://ecojazda.pl/index.php/forum/jazda-na-monocuklu/7-kontuzje-czas-nauki-i-testy-szybkosci][/url]

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.

Żeby zobaczyć zdjęcia w tej wiadości - zaloguj się lub zarejestruj.

Ostatnio zmieniany: 1 rok 5 miesiąc temu przez Skyfia.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nauka jazdy. 1 rok 5 miesiąc temu #215

  • Lukas
  • Lukas Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 275
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 16
Pozdrawiam Lukas
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nauka jazdy. 1 rok 4 miesiąc temu #287

  • Lukas
  • Lukas Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 275
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 16
Pozdrawiam Lukas
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): danco

Nauka jazdy. 1 rok 4 miesiąc temu #308

  • Lukas
  • Lukas Avatar
  • Wylogowany
  • Ekspert
  • Posty: 275
  • Podziękowania: 25
  • Oklaski: 16
Pozdrawiam Lukas
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nauka jazdy. 1 rok 3 miesiąc temu #327

  • Adamol
  • Adamol Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Ninebot One E+
  • Posty: 10
  • Oklaski: 0
Na monocyklu przejechałem ok 200 km. Czuję się już w miarę bezpiecznie. Największe wyzwanie stanowi przejazd przez niewielkie przeszkody, takie ok 3 cm. Jaką technikę radzicie? Do tej pory przejeżdżałem jedynie delikatnie zwalniając, lecz po ostatniej przewrotce, wolę zatrzymać się i przenieść monocykl.

Pozostaje jeszcze kwestia nauczenia się jazdy na jednej nodze, będzie to przydatne zwłaszcza przy ruszaniu, gdy nie uda się ustawić stopy właściwie na podnóżku. Teraz, aby przesunąć stopę, muszę się zatrzymać i przytrzymać czegoś. Tu też proszę o radę

Czy ktoś opanował juz jazdę do tyłu? Narazie wydaje się to niemożliwe, ale na początku jazda na tym "wynalazku" wydawała się też niemożliwa B)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nauka jazdy. 1 rok 3 miesiąc temu #330

  • Oklit
  • Oklit Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • bWheel U8
  • Posty: 9
  • Podziękowania: 1
  • Oklaski: 2
Przeszkody:

Pod taką wysokość jak na filmie nie podjeżdżałem, ale na mniejsze - tak na oko do 4cm - stosuję ten sposób na mniejszą skalę - kółko nie podskakuje, ale jest wystarczająco odciążone, żeby najechać na krawężnik bez zrzucenia kierownika ;).

Jazda na jednej nodze i do tyłu jeszcze przede mną ;)
Jazda do tyłu:
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nauka jazdy. 1 rok 3 miesiąc temu #334

  • WaldekB
  • WaldekB Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • bWheel U8
  • Posty: 111
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 4
Na wyskakiwanie jeszcze się nie odważyłem, ale dość duże przeszkody już pokonywałem.
Przede wszystkim - zwolnij - nie jedź na górnej granicy prędkości, bo jak przy nagłym wjechaniu na krawężnik zabraknie mu mocy, to spadniesz.
Następnie, ugnij lekko kolana - podczas najazdu pozwól monocyklowi odbić się lekko, (tak, żebyś poniósł nogi, ale żeby tułów pozostał na tej samej wysokości). Dopiero po przejechaniu podnieś tułów i się wyprostuj.

Jak zwolnisz, a jeszcze będziesz przed przeszkodą nie przyśpieszaj, staraj się utrzymać jednostajną prędkość podczas najazdu. Z czasem wyczujesz, kiedy powinieneś dociskać.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nauka jazdy. 1 rok 2 miesiąc temu #415

  • Kalmar
  • Kalmar Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • bWheel U8 Experimental :) / KS-14D Black
  • Posty: 231
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 11
No właśnie, skąd czerpać wzorce tak żeby nauczyć się poprawnie jeździć na kółku?
Zaczynam dopiero czytać temat dla początkujących na anglojęzycznym forum.electricunicycle.org

Warto też zaglądać na Youtube - kanał SimonVideo Electric Unicycle szczególnie Lekcje - Electric Unicycle Lessons

Sam stosowałem na początku technikę, w której stopy ustawione były równolegle na platformach, w kierunku przód-tył delikatnie przesunięte do tyłu.
Przy tej technice dopiero całkiem niedawno zrozumiałem jak dąży do równowagi cały ten układ przy wyprostowanej postawie i można powiedzieć zablokowanych kolanach. Jeśli wyczuje się punkt równowagi i skoryguje go tak żeby nie było wahadła (sprzężenie zwrotne układu powoduje cykliczne lekkie przyspieszanie-zwalnianie, lekko wtedy buja) to uzyska się na U8 prędkość około 12 km/h, równolegle do podłoża ustawione pedały i większy zasięg.
Dzisiaj stosuję tą technikę przy spokojniej rekreacyjnej jeździe, żeby trochę odpocząć.

Następnie jeździłem z delikatnie rozchylonymi na zewnątrz stopami bo tak było wygodniej ale przy odchylonych w tył pedałach nadal to nie było to (jeszcze na długo przed ostrzeżeniem dźwiękowym), w kierunku góra-dół, za bardzo skręcone w kostkach.

Teraz doszedłem do techniki, w której stopy układam tak jak mi wygodniej jeśli chodzi o kierunek przód-tył po czym przesuwam jedną (dla mnie wygodniej prawą) stopę do jeszcze przodu o jakieś 4 centymetry lub więcej. Po czym lewą nogę prostuję tak jakbym się na niej podpierał a prawą (tą wysuniętą) lekko uginam lub prostuję, w zależności od tego jak wychylają się pedały. Uzyskuję wygodniejszą dla mnie postawę przy odchylonych do tyłu pedałach i większą prędkość. Praktycznie do ostrzeżenia dźwiękowego jestem w stanie jechać w miarę wygodnie. Przy długiej trasie i tak muszę po 30 minutach zrobić przerwę i przejść się kawałek bo łydki zaczynają dawać o sobie znać bez względu na pozycję jaką zajmuję na kółku.
Pozycja opisana powyżej powoduje, że nie mam "wykręconej" kostki aż tak bardzo jak przy równoległym ustawieniu stóp. Pozycja ciała jest inna - mamy wrażenie, że jedziemy trochę bokiem - coś a'la jazda na desce (nie aż tak bardzo bokiem ale delikatne przesunięcie odczuwam).
Wadą jest wyższe spożycie energii przez silnik przy szybszej jeździe i krótszy zasięg.

Większe nierówności można rzeczywiście pokonać tak jak na filmie powyżej odbijając się lekko przed przeszkodą ale nie odrywając stóp od podnóżków tylko odciążając w ten sposób monocykl. Trzeba to potrenować żeby wyczuć zachowanie kółka i nie bać się podskoczyć. Nauczyłem się tego kiedyś przed krawężnikiem kiedy za późno zauważyłem, że dość mocno wystaje a wywalić się nie miałem zamiaru.

Do tyłu jeździć nie umiem i na razie trików albo jazdy na jednej nodze nie ćwiczę. Nie jeżdżę też po rampach w skateparku, nie wiem czy kółko da radę w miarę sprawnie wjechać wraz ze mną na podwyższenie :)
Pozdrawiam. Tomek
Ostatnio zmieniany: 1 rok 2 miesiąc temu przez Kalmar. Powód: poprawki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Nauka jazdy. 7 miesiąc 3 tygodni temu #735

  • Artur
  • Artur Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • bwheel U8 classy
  • Posty: 51
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 2
Cześć wszystkim, mam bwheel-a od niedawna zrobiłem nim może z 20 kilometrów ale myślę że nauczyłem się na nim jeździć dosyć szybko, po jakichś 3,5-4 godzinach "w siodle":D

Zanim jeszcze ten sprzęt do mnie dotarł, przejrzałem masę testów, filmików oraz porad dotyczących pierwszych kroków w nauce jazdy. Myślałem też że moje dotychczasowe doświadczenie w różnych aktywnościach jak deskorolka rolki, łyżwy, snowboard, wakeboard, windsurfing itp. pomogą mi jeśli chodzi o łapanie równowagi... Jak bardzo się myliłem:P

Oczywiście na początku po kilkunastu próbach wskoczenia / wejścia na "kółko", myślałem że nie ma szans się tego nauczyć jakoś szybko wrażenie nie mogłęm do niczego porównać. Ktoś wspominał w testach że nauka może trwać tygodnie. Jednak udałem się do lasu nad jeziorem i zacząłem trening na miękkiej trawie. Najpierw wejście na kółko trzymając się drzewa. Poruszanie w przód i tył stając na palcach oraz piętach, po kilka cm żeby wyczuć o co chodzi. Kolejnym krokiem było wchodzenie na kółko i tak samo poruszanie przód tył, jednak tym razem trzymałem się małego świerku, za gałąź (taka pomocna dłoń :) Myślę że jakiś sznur też by się sprawdził. Kiedy już czułem że nie lecę na boki i stojąc udaje mi się trzymać pion, zacząłem bardziej energicznie naciskać na palce by pojechać jak najdalej. I tak krok po kroku metr po metrze, zabrakło mi polany:) Po około godzinie mordęgi potrafiłem przejechać te 30 m i zatrzymywać się zeskakując.

Przemieściłem się następnie na ścieżkę rowerową gdzie trzymając się lamp dosiadałem bwheela i pokonywałem kolejne metry. Kolejny dzień spędziłem na nauce skręcania. Potrafiłem skręcić w lewo ale że jestem lewo ręczny to jakoś w prawo miałem "blokadę" i nie mogłem skręcić bo obawiałem się gleby. Z resztą nie wiedziałem jaka jest technika tego skręcania.Gwałtowne obracanie stóp przy większej prędkości niż kilka km/h to gwarantowana gleba. Ale jak wyczaiłem że można skręcać tylko przenosząc ciężar ciała z jednej nogi na drugą, unosząc lekko nogę prawą dla skrętu w lewo i lewą dla skrętu w prawo skręcanie przy większej prędkości przychodzi mi już automatycznie. Ale przecież jadąc wolno skręcamy i zawracamy czasem bardzo ostro i dynamicznie dlatego musiałem poznać to "skręcanie stóp". Tego dnia postanowiłem sprawdzić czy umiem się zakręcić w dwie strony na zwykłej podłodze, wiecie tak o 360 stopni np. na pięcie. W lewo spoko i o dziwo w prawo również. Poćwiczyłem taki obrót na sucho kilka minut i zaobserwowałem ważną rzecz. Skręt ciała poprzedza skręt głowy w danym kierunku. Pamiętając o tym wskoczyłem na kółko.

Utrzymywałem niewielką prędkość tak jakbym chciał prawie stać w miejscu, i przejeżdżałem tak ósemki ćwicząc skręt w obu kierunkach. Może po 40 minutach, jeździłem po chodnikach, skręcałem i wjeżdżałem gdzie tylko miałem ochotę i gdzie nie było śniegu, coś co z początku wydało się niemożliwym nagle stało się bardzo przyjemną formą aktywności, więc cóż udało się:D

Więc warto popróbować na sucho, obserwować swoje ruchy i jeszcze przed zabawą z monocyklem potrenować:P
I'm Not Driving Fast just Flying' Low
Pozdrawiam serdecznie:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2

Shoutbox! Dzień dobry ;)



Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj