ecojazda.pl korzysta z ciasteczek! - to takie pliki, które zapisują się na komputerze...

ecojazda.pl

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Wodoodporność i pyłoodporność kółek

Wodoodporność i pyłoodporność kółek 1 rok 3 miesiąc temu #479

  • GexN
  • GexN Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • InMotion V5F+
  • Posty: 84
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 3
Pomyślałem, że fajnie byłoby zacząć wątek o wodoodporności i pyłoodporności kółek. Jakie są oznaczenia? Jak poszczególne kółka sprawdzają się w w deszczu i trudnych warunkach?

Zaczynając od standardów - ostatnio trochę szukałem na ten temat i trafiłem na opis co oznaczają "magiczne" oznaczenia w stylu IP65, czy IP55.
Pierwsza cyfra po "IP" oznacza stopień pyłoodporności, a druga wodoodporności, czyli szanse na to, że odpowiednio kurz i woda zaburzą pracę naszego kółka.

Stopnie pyłoodporności (cytując wikipedię https://pl.wikipedia.org/wiki/IP_(stopie%C5%84_ochrony) )
0- bez ochrony
1 - ochrona przed dostępem do części niebezpiecznych wierzchem dłoni, ochrona przed obcymi ciałami stałymi o średnicy 50 mm i większej
2 - ochrona przed dostępem do części niebezpiecznych palcem, ochrona przed obcymi ciałami stałymi o średnicy 12,5 mm i większej
3 - ochrona przed dostępem do części niebezpiecznych narzędziem, ochrona przed obcymi ciałami stałymi o średnicy 2,5 mm i większej
4 - ochrona przed dostępem do części niebezpiecznych drutem, ochrona przed obcymi ciałami stałymi o średnicy 1 mm i większej
5 - ochrona przed dostępem do części niebezpiecznych drutem, ochrona przed pyłem
6 - ochrona przed dostępem do części niebezpiecznych drutem, ochrona pyłoszczelna

Stopnie wodoodporności (tak samo z Wiki)
0 - bez ochrony
1 - ochrona przed padającymi kroplami wody
2 - ochrona przed padającymi kroplami wody przy wychyleniu obudowy o dowolny kąt do 15° od pionu w każdą stronę
3 - ochrona przed natryskiwaniem wodą pod dowolnym kątem do 60° od pionu z każdej strony
4 - ochrona przed bryzgami wody z dowolnego kierunku
5 - ochrona przed strugą wody (12,5 l/min) laną na obudowę z dowolnej strony
6 - ochrona przed silną strugą wody (100 l/min) laną na obudowę z dowolnej strony
7 - ochrona przed skutkami krótkotrwałego zanurzenia w wodzie (30 min na głębokość 0,15 m powyżej wierzchu obudowy lub 1 m powyżej spodu dla obudów niższych niż 0,85 m)
8 - ochrona przed skutkami ciągłego zanurzenia w wodzie (obudowa ciągle zanurzona w wodzie, w warunkach uzgodnionych między producentem i użytkownikiem, lecz surowszych niż według cyfry 7)



Poszukałem też jakie standardy spełniają poszczególne kółka:
InMotion V5 - Standard IP65, podany na oficjalnej stronie.
InMotion V8 - Standard IP55, podany na oficjalnej stronie.
Airwheel X3, X8 - Podobno standard IP65 - niektóre sklepy podają ten standard, inne nie. Na oficjalnej stronie nie znalazłem informacji o wspomnianym standardzie.
Ninebot One E - Podobno standard IP65. Podobnie jak w przypadku Airwheel'i - niektóre sklepy wspominają o tym standardzie, inne nie, a na stronie producenta brak info.
KingSong - nie znalazłem żadnych informacji

Mogę jeszcze od siebie jako użytkownika dorzucić, że Airwheel X3 bez problemu znosi przejazdy w strugach deszczu i po kałużach, czy nawet krótką kąpiel w kałuży leżąc bokiem :)

A jak Wasze kółka radzą sobie z deszczem, kurzem i czy spełniają jakieś standardy?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wodoodporność i pyłoodporność kółek 1 rok 3 miesiąc temu #487

  • Kalmar
  • Kalmar Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • bWheel U8 Experimental :) / KS-14D Black
  • Posty: 235
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 11
Pytanie przez jaki czas spełnione są warunki odporności przy danym stopniu?
W przemyśle niektóre czujniki wykonane są z wysokim stopniem odporności na pył, wodę, czasami kwasy i co się okazuje? Ano tylko przez 6 miesięcy obudowa ma spełniać wymagania normy, potem już gwarancji szczelności nie ma.

Jak do tego wszystkiego ma się wykonanie BWheel U8? Stopnia ochrony wg normy nie posiada, nie jest odporny na kurz i pył co widać po otwarciu obudowy. Syf jest niemiłosierny. Jeśli chodzi o wodę to padający deszcz nie szkodzi, przez kałuże przejeżdżałem i nic, rowek na krawędziach obudowy i pokryw pomaga. To proste rozwiązanie w jakimś stopniu ogranicza dostęp wody, niestety pozostawione wewnątrz obudowy otwory o średnicy kilku centymetrów (takie same jak pod głośnikami) nie pomagają odizolować się od kurzu. Zakleiłem je czarną mocną taśmą. Płytki z elektroniką zabezpieczyłem obustronnie lakierem do elektroniki co może nie zapewni całkowitej wodoodporności ale zabezpieczy przed długotrwałym działaniem wilgoci i kurzu. Pokrywy testowo uszczelniłem środkiem do krawędzi paneli podłogowych. Za jakiś czas otworzę i zobaczę co to dało.

Niestety niepokojącym jest fakt, że przycisk włącznika oraz lampki i gniazdo ładowania znajdują się bezpośrednio w komorze koła i są zabezpieczone tylko koszulkami termokurczliwymi oraz przyklejone klejem na gorąco. Niezwykle profesjonalne wykonanie :) na szczęście da się to poprawić.

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.

Pozdrawiam. Tomek
Ostatnio zmieniany: 1 rok 3 miesiąc temu przez Kalmar. Powód: znowu poprawki
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): GexN

Wodoodporność i pyłoodporność kółek 9 miesiąc 2 tygodni temu #732

  • WaldekB
  • WaldekB Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • bWheel U8
  • Posty: 111
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 4
Jechałem dzisiaj U8 - wersją nigdy nie rozkręcaną - taką jaka opuściła sklep. Droga była mokra ze względu na roztopy.
Po przejechaniu trasy, U8 nie dał się wyłączyć. Włącznik "odskoczył", ale efekt był taki jak monocykl, który się przewróci - jednostajny pisk buzzera, i mruganie wszystkich diod wskaźnika naładowania.

Pisk ustępuje po kliku minutach i urządzenie się wyłącza. po włączeniu jest gotowe do jazdy.
Moja diagnoza jest taka, że wilgoć dostałą się w okolice włącznika i po wyłączeniu urządzenie, woda zwierała obwód, ale ze względu na duży opór, urządzenie przechodziło w stan piszczenia i mrugania diodami.

Najgorzej, jest jak jedziemy na chwilę do sklepu, bierzemy kółko do ręki i łazimy z piskiem po sklepie i każdy się gapi.

Dodam, że przed zimą tym samym monocyklem jeździłem w deszcz, i nie miałem takich problemów.

--edit--
właśnie zauważyłem, że cały czas lekko żarzą się światła.. mimo, że są wyłączone. A to może oznaczać, że wilgoć dostała się do płytki z przetwornikiem.
Ostatnio zmieniany: 9 miesiąc 2 tygodni temu przez WaldekB. Powód: nowe objawy
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wodoodporność i pyłoodporność kółek 9 miesiąc 2 tygodni temu #739

  • Kalmar
  • Kalmar Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • bWheel U8 Experimental :) / KS-14D Black
  • Posty: 235
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 11
Czyżby był jeszcze na gwarancji?
Niestety jeśli pewne elementy nie są właściwie zabezpieczone to elektroliza jest bezlitosna dla elektroniki. Po pewnym czasie ze ścieżek niewiele zostaje, potrafi je całkiem miejscami wytrawić.
Mamy skłonność do zaklinania rzeczywistości, że bWheel to taki fajny jest, po co lepszy i tak dalej.
Daleki jestem do stwierdzenia, że U8 to wielkie g.... ale bez chociażby odrobiny ingerencji użytkownika takie rzeczy będą się zdarzały.
Ciekawe jest to, że w Rosji do tego modelu można dostać wszystko z silnikiem włącznie a u nas tak jakoś cienko. Swoją drogą 55000 rubli za ACM16 to jak prezent, trzeba zamawiać :cheer:
Chyba, że bWheel dysponuje częściami ale nie napisał tego na stronie swojego sklepu.
A żeby było ciekawiej to nawet modele uważane za porządne, firmowe i najlepsze mają problemy z elektroniką czego dowodem są wpisy użytkowników forum międzynarodowego. Na każdy dobry model monocykla można coś znaleźć, oczywiście ważny jest procent tych uszkodzonych na ogół będących w użyciu ale jednak uszkodzenia się zdarzają.
Pozdrawiam. Tomek
Ostatnio zmieniany: 9 miesiąc 2 tygodni temu przez Kalmar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wodoodporność i pyłoodporność kółek 9 miesiąc 2 tygodni temu #742

  • WaldekB
  • WaldekB Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • bWheel U8
  • Posty: 111
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 4
Co do części do bWheel - to pisz co potrzebujesz, spróbuję ściągnąć, bo mieliśmy z nimi umowę na serwisowanie, więc jakiś tam wykaz dostałem.

A co do gwarancji - pewnie jeszcze ją ma - to sobie naprawię ;)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Wodoodporność i pyłoodporność kółek 9 miesiąc 2 tygodni temu #777

  • WaldekB
  • WaldekB Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • bWheel U8
  • Posty: 111
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 4
Kalmar napisał:
Niestety jeśli pewne elementy nie są właściwie zabezpieczone to elektroliza jest bezlitosna dla elektroniki. Po pewnym czasie ze ścieżek niewiele zostaje, potrafi je całkiem miejscami wytrawić.

Tak więc kiedy włącznik przestał odskakiwać, postanowiłem go wyciągnąć i wymienić..
Oto co zastałem w środku:

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


Zielony nalot mówi sam za siebie ;)
przewód w tym miejscu już nie miał na czym się trzymać po prostu sobie odpadł... ;)

Ten czarny trzymał się - to ja go odciąłem.

Żeby zobaczyć zdjęcie w tej wiadości - zaloguj się lub zarejestruj.

Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Shoutbox! Dzień dobry ;)



Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj