ecojazda.pl korzysta z ciasteczek! - to takie pliki, które zapisują się na komputerze...

ecojazda.pl

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Przechowywanie

Przechowywanie 1 rok 5 miesiąc temu #5

  • Skyfia
  • Skyfia Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 105
  • Podziękowania: 6
  • Oklaski: 3
W jaki sposób i gdzie przechowujecie swoje pojazdy elektryczne, jakich stojaków używacie i jak dbacie o monocykle. Bo wiem, że ktoś przechowuje swój eko-monor na kuchni używając przewróconego taboretu jako stojak na monocykl :) Mam nadzieje że ten KTOŚ rzuci tu kilka fotek :P
Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez Kalmar. Powód: poprawiłem ortografiię
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przechowywanie 7 miesiąc 2 tygodni temu #721

  • Kalmar
  • Kalmar Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • bWheel U8 Experimental :) / KS-14D Black
  • Posty: 231
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 11
Mam nadzieje że ten KTOŚ rzuci tu kilka fotek
I nie rzucił :angry:

Ja przechowuję monocykl najczęściej w piwnicy z nałożonym pokrowcem (taki na koło samochodowe 15'"), jest tam stała temperatura ok 17 stopni i sucho. Jeśli wiem, że długo tam postoi (np. przez zimę) to utrzymuję naładowanie w granicach 60%. Nigdy nie zostawiam kółka po jeździe z mocno rozładowanym akumulatorem, ładuję do 40-50%.
Pozdrawiam. Tomek
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przechowywanie 7 miesiąc 2 tygodni temu #722

  • WaldekB
  • WaldekB Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • bWheel U8
  • Posty: 111
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 4
Kalmar napisał:
Mam nadzieje że ten KTOŚ rzuci tu kilka fotek
I nie rzucił :angry:
Bo monocykl nie służy do przechowywania ;D

Z tego co wiem, akumulator dobrze jest naładować do pełna.

Ja przechowuję w szafie, pod wiszącymi kurtkami - ubieram kurtkę i zabieram monocykl ze sobą.

Bardziej kłopotliwy jest transport kółka w lecie np. w rozgrzanym samochodzie... Wozicie w bagażniku? chronicie przed temperaturą, czy idziecie na żywioł?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przechowywanie 7 miesiąc 2 tygodni temu #724

  • Buc
  • Buc Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • Gotway MCM4 HS
  • Posty: 62
  • Podziękowania: 12
  • Oklaski: 5
Monocykl ląduje u mnie w plastikowym, prostokątnym pojemniku, aby roztopionym śnieg nie zalał mieszkania. Ładuje zawsze do pełna gdyż jeżdżę praktycznie co tydzień.
Przy dłuższej przerwie zalecane zostawienie baterii ok 50%. W piwnicy nie trzymam, mógłby się komuś spodobać :)

A jeśli chodzi o konserwację, robicie coś? Ktoś coś wie na temat? Jaka żywotność elementów (i nie chodzi mi o baterię). Czy np. po 10 000 km należałoby nieco przesmarowac ;)
Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez Buc.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przechowywanie 7 miesiąc 2 tygodni temu #725

  • Kalmar
  • Kalmar Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • bWheel U8 Experimental :) / KS-14D Black
  • Posty: 231
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 11
Waldemar Bieniek napisał:
Z tego co wiem, akumulator dobrze jest naładować do pełna.
Zależy jaki, to szeroki temat, przestałem się upierać bo każdy wie swoje. Ja też.
Generalnie do przechowywania nie powinno być 100%.

Z kolei przy modelarskim Li-Po zostawienie go w głębokim rozładowaniu powoduje jego degradację i możemy go po jednym takim przypadku wyrzucić do elektrośmieci. Miałem 2 takie o których zapomniałem i do niczego się już nie nadają.
Przeładowanie jest znowu częste w domowych telefonach przenośnych. Ciągłe stawianie na ładowarce która nie odcina całkowicie ładowania powoduje, że akumulatory działają dobrze przez pół roku a potem trzymają 2-3 dni. W moim 12-letnim Siemensie pierwsze trzymały przez tydzień jakieś 3 lata a następne jak zmądrzałem 9 lat. Teraz zmieniłem znowu.

W kółkowej baterii mamy balancer, który dba o ogniwa z pakietu ale i tak nie zostawiam podłączonej ładowarki ani nie zostawiam na maksa rozładowanego ani minuty.

Waldemar Bieniek napisał:
Bardziej kłopotliwy jest transport kółka w lecie np. w rozgrzanym samochodzie... Wozicie w bagażniku? chronicie przed temperaturą, czy idziecie na żywioł?
W samochodzie nie zostawiam, a jak na parę minut muszę to w bagażniku. Klimatyzacja nawet bagażnik schładza to nie jest tak źle latem. Jak przyjeżdżam na dłużej pod dom z kółkiem to zabieram go do piwnicy (na szczęście mogę).

Konserwacja u mnie polega na dokręcaniu śrub, szczególnie tych pod obudową przy pedałach. Na średni klej do gwintów (niebieski). Łożyskami silnika na razie nie zawracam sobie głowy. Pokrywy silnika też są przykręcone już fabrycznie na klej.
Pozdrawiam. Tomek
Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez Kalmar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przechowywanie 7 miesiąc 2 tygodni temu #727

  • emenems
  • emenems Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 95
  • Podziękowania: 8
  • Oklaski: 1
Waldemar Bieniek napisał:
Kalmar napisał:
Mam nadzieje że ten KTOŚ rzuci tu kilka fotek
I nie rzucił :angry:
Bo monocykl nie służy do przechowywania ;D
Pewnie, że nie :)
Przede wszystkim służy do jazdy.

Waldemar Bieniek napisał:
Z tego co wiem, akumulator dobrze jest naładować do pełna.
Litowo-jonowe baterie najlepiej się mają w zakresie 20-80% naładowania.

100% na pewno im nie służy - w pracy ciągle mamy przypadki padniętych baterii od laptopów, które nigdy nie były rozładowane (komputery służą za stacjonarki, na stałe wpięte w stacje dokujące).
Niektóre firmy (np. DELL) dają możliwość wyłączenia ładowania baterii przy podpiętym zasilaczu, albo wręcz ustawienie procentowego progu ograniczającego dalsze ładowanie (tak mają też samochody TESLA :) ).

Waldemar Bieniek napisał:
Ja przechowuję w szafie, pod wiszącymi kurtkami - ubieram kurtkę i zabieram monocykl ze sobą.
Zimą może to zadziałać, ale na kurtkę latem, to bym się nie pisał ;)

Waldemar Bieniek napisał:
Bardziej kłopotliwy jest transport kółka w lecie np. w rozgrzanym samochodzie... Wozicie w bagażniku? chronicie przed temperaturą, czy idziecie na żywioł?
Najlepiej chyba wpakować kółko między bagaże, by zapewniały one izolację termiczną. Będę musiał sprawdzić latem, umieszczając przy kółku sondę termometru elektronicznego.

Swoją drogą - szkoda, że w apce można odczytać tylko temperaturę kontrolera, a brak jest czujnika w baterii. Bo przecież wcale nie muszą one być równe - bateria ma sporą masę i tym samym większą bezwładność. Możliwość odczytu temperatury baterii przydałaby się zwłaszcza zimą (gdy przyniesie się kółko do domu celem rozmrożenia), bo w zasadzie żadne baterie litowo-jonowe nie lubią być ładowane poniżej 0*C.

Same baterie (np. laptopowe) często mają przyklejone czujniki do ogniw (niektórych, lub wszystkich), by kontrolować ich temperaturę i przerwać proces ładowania w przypadku przekroczenia granicznych wartości (myślę, że głównie chodzi o górną granicę).
Ciekawe czy projektanci baterii do kółek z Dalekiego Wschodu też zastosowali takie rozwiązania...?
Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez emenems.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przechowywanie 7 miesiąc 2 tygodni temu #740

  • WaldekB
  • WaldekB Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • bWheel U8
  • Posty: 111
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 4
emenems napisał:

100% na pewno im nie służy - w pracy ciągle mamy przypadki padniętych baterii od laptopów, które nigdy nie były rozładowane (komputery służą za stacjonarki, na stałe wpięte w stacje dokujące).
Niektóre firmy (np. DELL) dają możliwość wyłączenia ładowania baterii przy podpiętym zasilaczu, albo wręcz ustawienie procentowego progu ograniczającego dalsze ładowanie (tak mają też samochody TESLA :) ).

Ogólnie masz rację, ale zauważ że ja nie pisałem o utrzymywaniu 100% tylko przechowywanie naładowanej od 100%. Bo akumulatorów nie niszczy poziom naładowania a ilość cykli. A więc akumulatory cały czas podłączone do ładowania tak naprawdę nie ładują się cały czas, tylko co kilka - kilkanaście minut się doładowują. A więc w ciągu dnia nieświadomie robimy im kilkadziesiąt cykli, jeżeli go nie odłączymy.

A jak do przechowania naładujemy "do pełna" to po miesiącu - 2 poziom spada, a więc mamy więcej czasu do całkowitego rozładowania - które też jest bardzo groźne.
emenems napisał:
Swoją drogą - szkoda, że w apce można odczytać tylko temperaturę kontrolera, a brak jest czujnika w baterii. Bo przecież wcale nie muszą one być równe - bateria ma sporą masę i tym samym większą bezwładność. Możliwość odczytu temperatury baterii przydałaby się zwłaszcza zimą (gdy przyniesie się kółko do domu celem rozmrożenia), bo w zasadzie żadne baterie litowo-jonowe nie lubią być ładowane poniżej 0*C.

Same baterie (np. laptopowe) często mają przyklejone czujniki do ogniw (niektórych, lub wszystkich), by kontrolować ich temperaturę i przerwać proces ładowania w przypadku przekroczenia granicznych wartości (myślę, że głównie chodzi o górną granicę).
Ciekawe czy projektanci baterii do kółek z Dalekiego Wschodu też zastosowali takie rozwiązania...?

Wiesz, kontrolery mają zwykle czujniki wbudowane w procesor, a więc czujnik nie jest dodatkowym kosztem. A jak koledzy z dalekiego wschodu u jednej firmy zamawiają kontroler a u innej akumulatory, to robią to jak najtaniej, dlatego myślę, że jeżeli zastosowany procesor nie obsługuje dodatkowych czujników, to nie będą wydawać pieniędzy na stworzenie takiego procesora, który by to umożliwiał. Może kiedy rynek i konkurencja się rozwinie, to będziemy mieć czujniki.

Mi to się marzy, żeby producenci stworzyli standard sterownika, tak, żebyśmy mogli modyfikować software... ;D
Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez WaldekB.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Przechowywanie 7 miesiąc 2 tygodni temu #745

  • WaldekB
  • WaldekB Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • bWheel U8
  • Posty: 111
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 4
Rządni zdjęć?

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


Projekt własny użytkownika GotWay ;)

Żeby zobaczyć zdjęcie w tej wiadości - zaloguj się lub zarejestruj.

Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez WaldekB.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Shoutbox! Dzień dobry ;)



Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj