ecojazda.pl korzysta z ciasteczek! - to takie pliki, które zapisują się na komputerze...

ecojazda.pl

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: Porównanie opon do monocykli

Porównanie opon do monocykli 3 miesiąc 2 tygodni temu #1216

  • GexN
  • GexN Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • InMotion V5F+
  • Posty: 78
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 3
Przy okazji przebitej dętki postanowiłem wymienić również oponę i szperając w necie trafiłem na fajne zestawienie różnych opon do monocykli elektrycznych:
Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.

Źródło: forum.electricunicycle.org/topic/5603-co...f-few-14-inch-tires/

Dodam tylko, że autor oceniał opony subiektywnie, na podstawie własnych odczuć. Do porównania używał InMotion V5F+.

Dodam też, że zamówiłem sobie oponę, która wygrała owe zestawienie - już leci do mnie z chin. Przekonała mnie zwłaszcza dodatkowym wzmocnieniem przed przebiciem. Jak już dojdzie i zamontuję ja na swoim kółku to postaram się podzielić wrażeniami.

Żeby zobaczyć zdjęcie w tej wiadości - zaloguj się lub zarejestruj.

Ostatnio zmieniany: 3 miesiąc 2 tygodni temu przez GexN.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Lukas

Porównanie opon do monocykli 3 miesiąc 2 tygodni temu #1217

  • kingsong
  • kingsong Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • KS-16
  • Posty: 15
  • Podziękowania: 3
  • Oklaski: 3
My mamy na stanie taką:

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.




Numeracja sugeruje że może to być następca tych z tabelki. Mamy więc nadzieje że jest jeszcze lepsza.
Ostatnio zmieniany: 3 miesiąc 2 tygodni temu przez kingsong.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Porównanie opon do monocykli 3 miesiąc 2 tygodni temu #1218

  • emenems
  • emenems Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 95
  • Podziękowania: 8
  • Oklaski: 1
GexN napisał:
Przy okazji przebitej dętki postanowiłem wymienić również oponę i szperając w necie trafiłem na fajne zestawienie różnych opon do monocykli elektrycznych
Nie wiem skąd w zestawieniu znalazła się Schwalbe Big Apple - z tego, co pamiętam, to ona nie nadaje się do monocykli, bo jej nośność to jedynie 50kg (jest dedykowana do rowerków dziecięcych, gdzie 100kg łącznej nośności jest wystarczające dla małoletniego rowerzysty i jego pojazdu).

Zakupiłem nawet taką oponę, ale przy próbie jej centrycznego osadzenia na feldze miałem duży kłopot, więc odpuściłem i nawet nie skręcałem kółka z nią.
Poza tym - ona jest węższa o 0.125" - niby niewiele, ale skoro szerokości są podawane aż z taką dokładnością, to po coś one są...

Jak sprawdzałem w katalogu Schwalbe, to mieli tylko dwa rodzaje opon z oznaczeniem e-bike25 i e-bike50, ale żadna z nich nie była dostępna w Polsce.
Oznaczenia 25 i 50, to indeksy prędkości, więc ciekawe jaką dopuszczalną prędkość może mieć opona bez indeksu?


kingsong napisał:
My mamy na stanie taką
A z szesnastek coś?
Chętnie sprawdziłbym w V8 jakąś inną oponę niż KENDA.

Orygnalna KENDA k-924 dostała wybrzuszeń (2 'guzy'), więc kupiłem 3 teoretycznie identyczne KENDY k-924, jednak mają one o jakieś 5mm większą średnicę zewnętrzną i jak są zimne (np po wjechaniu w kałużę), albo mocniej napompowane (ale oczywiście w dopuszczalnym zakresie ciśnień), to trą o wewnętrzną stronę błotnika.
Z tych trzech sztuk, tylko jedna jako tako nadaje się do jazdy, ale przy dość niskim ciśnieniu.

Nie bardzo chce mi się rozbierać dwa kółka na raz, bo zamieniłbym opony pomiędzy ACM16 i V8 - prościej jest kupić i nie kombinować tyle.
Ostatnio zmieniany: 3 miesiąc 2 tygodni temu przez emenems.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Porównanie opon do monocykli 3 miesiąc 2 tygodni temu #1220

  • mstolars
  • mstolars Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • inMotion v3 PRO
  • Posty: 29
  • Podziękowania: 9
  • Oklaski: 3
A co sądzicie o założeniu opony 2,5 cala?

www.facebook.com/photo.php?fbid=10155993...43766&type=3&theater
Ostatnio zmieniany: 3 miesiąc 2 tygodni temu przez mstolars.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Porównanie opon do monocykli 3 miesiąc 2 tygodni temu #1221

  • emenems
  • emenems Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 95
  • Podziękowania: 8
  • Oklaski: 1
mstolars napisał:
A co sądzicie o założeniu opony 2,5 cala?
Trudno powiedzieć...
Mała jest szansa, by do V8 weszła.

Poza tym...
V8 jest bardzo czułe na jakąkolwiek zmianę geometrii opony - nawet napompowanie do 3.5bar powoduje utratę sterowności.
Nie jest to tylko moje odczucie - kilka osób już o tym pisało.
Być może związane jest to z konstrukcją opony, która ma takie nadlewki bieżnika po obu stronach, które powodują,
że powierzchnia przylegania opony do podłoża ma większy promień przekroju (inaczej mówiąc - jest bardziej płaska).

Dlatego właśnie kupiłem identyczne (w teorii) opony jak fabryczna.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Porównanie opon do monocykli 3 miesiąc 2 tygodni temu #1222

  • kingsong
  • kingsong Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • KS-16
  • Posty: 15
  • Podziękowania: 3
  • Oklaski: 3
emenems
Szesnastka od CST u nas w magazynie:

Żeby zobaczyć ten obrazek - zaloguj się lub zarejestruj.


Tylko musisz mieć baterie Li-ion ;)
Maksymalne ciśnienie wg. opisu na oponie to 3.4 ATM

mstolars to rozwiązanie wymaga wysunięcia obudowy KS16 do góry i zamontowanie jej na ośmiu z dwunastu śrub. Jest to niezalecane gdyż od dużych wstrząsów możesz wyłamać plastikowe gniazda i wtedy zgubisz ACU i płytę główną.
Ostatnio zmieniany: 3 miesiąc 2 tygodni temu przez kingsong.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Kalmar

Porównanie opon do monocykli 3 miesiąc 1 tydzień temu #1231

  • GexN
  • GexN Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • InMotion V5F+
  • Posty: 78
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 3
Ciągle czekam na Chao Yanga H-5167 (i znając paczki z Chin, to jeszcze poczekam), ale od poniedziałku jeżdżę na oponce Kenda K924-003 więc pomyślałem że podzielę się pierwszymi wrażeniami.

A więc Kenda K924 w porównaniu do seryjnie montowanej opony w InMotion V5F+, wydaje się sporo grubsza, z bardziej wyraźnym bieżnikiem i miększą gumą. Efekt jest taki, że o ile na poprzedniej czułem i słyszałem każdą krawędź pomiędzy płytkami, na nowej panuje totalna cisza i nic nie czuć. Dużo przyjemniejsza stała się też jazda po gorszych jakościowo chodnikach i nierównościach - byłem bardzo zdziwiony, że wymiana opony może tak dużo zmienić. Naturalnym następstwem miękkości jest fakt, że opona przekazuje mniej informacji na nogi - wcześniej dokładnie byłem w stanie wyczuć po jakim podłożu jadę i że np. rowki w płytkach mogą nieznacznie wydłużyć drogę hamowania (to trochę jak przesiadka z samochodu ze sportowym zawieszeniem na terenówkę). Na Kendzie K924 tracimy informację o każdej najmniejszej dziurce na drodze, ale zyskujemy komfort który ostatecznie uznaję na zdecydowany plus w codziennej komunikacji.

Niestety nie ma róży bez kolców i nowa opona ma też jedną sporą wadę - wydaje się nieznacznie szersza (a może ma większą powierzchnię styku przez swoją miękkość) i wymaga większego przechyłu przy manewrowaniu, a co za tym idzie, ciężej na niej wykonać ostre zwroty przy małej prędkości. Głównie jeżdżę po mieście, gdzie slalomy i skręty to niestety standard i mimo, że trochę już nauczyłem się mocniej skręcać, aby nadrabiać za oponę, niektóre bardziej złożone manewry dalej sprawiają mi na niej problem.

Podsumowując: Jeżeli narzekacie na twardość, albo na co dzień jeździcie po słabych drogach, chodnikach i nie musicie robić ostrych zakrętów np. o 180 stopni na kładce na drogą z podjazdem dla rowerów, to warto się zastanowić nad wspomnianą Kendą.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Porównanie opon do monocykli 3 miesiąc 1 tydzień temu #1233

  • emenems
  • emenems Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 95
  • Podziękowania: 8
  • Oklaski: 1
GexN napisał:
Niestety nie ma róży bez kolców i nowa opona ma też jedną sporą wadę - wydaje się nieznacznie szersza (a może ma większą powierzchnię styku przez swoją miękkość) i wymaga większego przechyłu przy manewrowaniu, a co za tym idzie, ciężej na niej wykonać ostre zwroty przy małej prędkości. Głównie jeżdżę po mieście, gdzie slalomy i skręty to niestety standard i mimo, że trochę już nauczyłem się mocniej skręcać, aby nadrabiać za oponę, niektóre bardziej złożone manewry dalej sprawiają mi na niej problem.
Kenda K924 jest fabrycznie montowana w V8, więc mam z nią pewne doświadczenia...
Po pierwsze spróbuj różnych ciśnień - jej zachowanie bardzo zmienia się w zależności od wtłoczonego powietrza.]
Szczególnie polecam Ci zmniejszać ciśnienie aż do wrażenia, że jedziesz na 'flaku'.

Jak napompowałem ją do 3.5 bar (gdzie dopuszczalny zakres ciśnień dla tej opony to 2.8 - 4.6 bar), to kompletnie nie dało się skręcać przez przechył boczny.
Dało się jakoś próbować skręcić przez skręcanie górnej części ciała (i ewentualne wymachiwanie ramionami), ale o normalnej jeździe można było zapomnieć.
Można to porównać do tego, co opisują ci, którzy po raz pierwszy dosiedli GW Monster - wszyscy jednoznacznie opisują to, jako skręt poprzez obrót górnej części ciała.

Wydaje się, że powinno być odwrotnie - że na flaku nie da się skręcać, a tu taki Zonk...
Poza tym - mocno nadmuchana jest bardzo wrażlliwa na wszelkie rowki wzdłużne (fugi, łączenia płytek).
Przy mniejszym ciśnieniu efekt ustępuje.

Nie wiem jakie mam obecnie ciśnienie w V8, bo zacząłem od 2.8 bar i kilka upuszczałem 'na oko' - aż do osiągnięcia właściwej sterowności.

Spróbuj z niskimi ciśnieniami i podziel się wrażeniami - szczególnie z tym skręcaniem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Shoutbox! Dzień dobry ;)



Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj