ecojazda.pl korzysta z ciasteczek! - to takie pliki, które zapisują się na komputerze...

ecojazda.pl

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

TEMAT: [Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów?

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 3 tygodni temu #976

  • admin
  • admin Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 10
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
13:15 - Artur: Potrzebuję pomocy technicznej (teoretycznej). Czy możliwe jest podpięcie dodatkowej "paczki" akumulatorów równolegle do przewodów wysokiego napięcia oryginalnie zamontowanych ? Powiedzmy przez trójniki przed " wtyczką żółtą" ? Z pominięciem układu ładowania i przewodów balansujących. Takie rozwiązanie chodzi mi po głowie.
13:16 - Artur: Oczywiście chodzi o zwiększanie pojemności.
13:21 - Artur: Dodam jeszcze że napięcie z dołączonej paczki będzie dopasowane do obecnego.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[emenems SHOUTBOX] 7 miesiąc 3 tygodni temu #977

  • admin
  • admin Avatar
  • Wylogowany
  • Administrator
  • Posty: 10
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 0
14:02 - emenems: Dodatkowy pakiet baterii możesz podłączyć, ale tylko w określonych warunkach - napięcie pakietu wbudowanego i tego dołączanego muszą być zbliżone - chodzi o stopień naładowania, bo w ogniwach litowo-jonowych - zależnie od stopnia naładowania napięcie zawiera się w zakresie 2.5 - 4.2 V.
14:05 - emenems: Jeśli podłączysz całkowicie naładowany pakiet do takiego, który jest już na wykończeniu, to możesz przekroczyć dopuszczalne prądy ładownia ogniw rozładowanych.
14:06 - emenems: Takie podłączenie zadziała oczywiście tylko przy rozładowaniu, bo z ładowaniem już nie będzie za wesoło - w końcu pominąłeś układ ładowania...
14:10 - emenems: Najlepiej byłoby podłączyć każde ogniwo dodatkowego pakietu równolegle do odpowiedniego ogniwa z oryginalnego zestawu - wtedy wszystko będzie w porządku - łącznie z ładowaniem.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 3 tygodni temu #978

  • WaldekB
  • WaldekB Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • bWheel U8
  • Posty: 111
  • Podziękowania: 10
  • Oklaski: 4
A nie myślałeś dorobić drugi pakiet, ale zupełnie osobno - to znaczy zrobić na obudowie przełącznik - jak CI się tej pierwszy kończy, to zatrzymujesz się, przełączasz na drugi "pstryczkiem"?
To samo z ładowaniem? ładujesz jeden - po naładowaniu przełączasz pstryczkiem na drugi i też go ładujesz?
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 2 tygodni temu #979

  • Kalmar
  • Kalmar Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • bWheel U8 Experimental :) / KS-14D Black
  • Posty: 235
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 11
Przecież w monocyklach typu Gotway czy KingSong stosuje się równoległe łączenie akumulatorów- okazuje się, że niekoniecznie. Poziomy energii 640Wh czy 1600Wh to nie zawsze jest jeden akumulator a na przykład 2 lub 4. Tylko, że one są takie same a tutaj nie byłyby. Poza tym problem jest jeden - koszty. Każda bateria ma swój BMS. W Chinach taki moduł 67.2V 16s 20-30A to około 160zł + cena ogniw w Polsce 25-27zł/szt co daje jakieś 560-590zł, pozostaje połączenie ogniw w całość i podłączenie równoległe złączy ładowarki i głównego złącza 60 V.
Przy jednym dodatkowym pakiecie standardowa ładowarka być może wystarczy, zwiększy się tylko czas ładowania. Gotowa bateria z Niemiec z dobrego sklepu (1radwerkstatt.de) to niecałe 900zł za 207Wh z wysyłką :)

Pytanie, które nurtuje również mnie jest takie:
co się stanie z ładowarką kiedy jedna bateria już się naładuje a druga jeszcze nie. Wyłączy się z zielonym światełkiem czy też pobór energii przez baterię, która jeszcze się ładuje spowoduje dalsze ładowanie a mniejszą baterię odłączy od ładowania BMS?

Muszę zgłębić ten temat bo podobno równoległe łączenie pakietów nie jest takie proste. pojawia się wątek prądów wyrównawczych między akumulatorami, diod "flyback" itd

WaldekB napisał:
A nie myślałeś dorobić drugi pakiet, ale zupełnie osobno - to znaczy zrobić na obudowie przełącznik - jak CI się tej pierwszy kończy, to zatrzymujesz się, przełączasz na drugi "pstryczkiem"?
To samo z ładowaniem? ładujesz jeden - po naładowaniu przełączasz pstryczkiem na drugi i też go ładujesz?

Przy zasilaniu 60V i dużych prądach nie bawiłbym się pstryczkami.


Jedziemy dalej, linki:
http://forum.electricunicycle.org/topic/125-external-battery/
http://forum.electricunicycle.org/topic/1947-adding-extra-battery-and-power-bank/
http://www.passiongadgets.com/156wh-external-portable-battery-pack-power-bank-18km-for-airwheel-unicycle/
Pozdrawiam. Tomek
Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez Kalmar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 2 tygodni temu #980

  • Artur
  • Artur Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • bwheel U8 classy
  • Posty: 51
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 2
Dzięki za wszystkie odpowiedzi :D Już trochę rozkminiłem temat z moim "zespołem inżynierów" :) I właściwie to wywnioskowałem tyle:
Jak emenems wspomniał o "konieczności równoległego łączenia poszczególnych ogniw" nie ma aż takiej potrzeby. Jeśli napięcie zestawu dodatkowego będzie równe z napięciem zestawu oryginalnego. Kolejna sprawa to to że niemożliwe jest podłączenie zestawy dodatkowego do układu zawierającego już rozładowany pakiet, ponieważ różnica napięć w pakietach rzeczywiście powodować będzie "ładowanie" zestawu rozładowanego. Dlatego można albo od razu korzystać jednocześnie z dwóch, albo rozładowany odłączyć i na jego miejsce podłączyć pełny.
Więc chyba najlepszym rozwiązaniem będzie (w moim zamyśle) zastosowanie przełącznika I przełączać układ między pakietami.

Co do ładowania to oczywiście pomijam ten element w zestawie dołączanym. Byłby on osobno ładowany ( zewnętrznie) z odpowiednim balanserem. Myślę że jest to do zrobienia.

Ogniwa mają być używane, regenerowane itp. Pakiety robione własnoręcznie. Z tym nie będzie problemu :D
I'm Not Driving Fast just Flying' Low
Pozdrawiam serdecznie:)
Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez Kalmar. Powód: nie wspominałem
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 2 tygodni temu #996

  • emenems
  • emenems Avatar
  • Wylogowany
  • Senior forum
  • Posty: 95
  • Podziękowania: 8
  • Oklaski: 1
Artur napisał:
Jak emenems wspomniał o "konieczności równoległego łączenia poszczególnych ogniw" nie ma aż takiej potrzeby. Jeśli napięcie zestawu dodatkowego będzie równe z napięciem zestawu oryginalnego.
Jak wspomniałem - największe znaczenie ma to przy ładowaniu takiego powiększonego pakietu - oryginalnego i dodatkowego.

Oczywiście ładowanie można pominąć w rozważaniach, ale co z hamowaniem regeneracyjnym?
OK, OK w przypadku kółka są to na tyle małe wartości, że nic złego nie powinno się stać.

Ale jest jeszcze jedna istotna sprawa, którą kontroluje (a przynajmniej powinien kontrolować) BMS - minimalne napięcie każdego z ogniw.

Artur napisał:
Więc chyba najlepszym rozwiązaniem będzie (w moim zamyśle) zastosowanie przełącznika I przełączać układ między pakietami.
No to musisz poszukać takiego, co przynajmniej 20A ciągłego prądu potrafi przenieść, przy napięciu rzędu 70V (chyba, że masz wersję wysokoniapięciową, to 84V).

Artur napisał:
Ogniwa mają być używane, regenerowane itp. Pakiety robione własnoręcznie. Z tym nie będzie problemu :D
Jeśli przewidujesz baterie z odzysku, to tym bardziej musisz im zapewnić jakąś kontrolę na poziomie pojedynczego ogniwa. Każde z nich będzie miało inne właściwości, inaczej będzie się rozładowywać i może dojść do sytuacji, w której napięcie całego pakietu będzie jeszcze w granicach normy (2.5V*16=40V), ale poszczególne ogniwa mogą być rozładowane znacznie poniżej bezpiecznego 2.5V (np. 15*2.6V+1V=40V).

Jeśli Twoje kółko ładowanie baterii ma rozwiązane tak, że kontroler o tym nie wie, to zawsze można też pomyśleć o zrobieniu 'ładowarki' z ogniw podłączanej do gniazda zasilania.
Inmotion np. wie o ładowaniu i przechodzi w tryb uśpienia, z działającym wskaźnikiem baterii, BlueTooth i jeszcze kilkoma modułami, ale silnik nie działa w tym trybie.
Inne znane mi kółka (w tym GotWay) nie wiedzą o fakcie podłączenia ładowarki i działają sobie w najlepsze, więc można do nich podłączyć taki power bank i w ten sposób zwiększyć zasięg.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 2 tygodni temu #1004

  • Artur
  • Artur Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • bwheel U8 classy
  • Posty: 51
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 2
emenems napisał:

Oczywiście ładowanie można pominąć w rozważaniach, ale co z hamowaniem regeneracyjnym?
Hamowanie regeneracyjne ? Nie sądzę by to miało tak duży wpływ na zasięg, może w terenach bardziej pofałdowanych gdzie podjazdy stanowią 50%trasy ma to znaczenie, ale to też nie ten silnik. :)
emenems napisał:
Ale jest jeszcze jedna istotna sprawa, którą kontroluje (a przynajmniej powinien kontrolować) BMS - minimalne napięcie każdego z ogniw.

Jeśli przewidujesz baterie z odzysku, to tym bardziej musisz im zapewnić jakąś kontrolę na poziomie pojedynczego ogniwa. Każde z nich będzie miało inne właściwości, inaczej będzie się rozładowywać i może dojść do sytuacji, w której napięcie całego pakietu będzie jeszcze w granicach normy (2.5V*16=40V), ale poszczególne ogniwa mogą być rozładowane znacznie poniżej bezpiecznego 2.5V (np. 15*2.6V+1V=40V).

Chciałbym korzystać z ładowarki z wyjściem balansera, a od pakietu będzie wychodzić odpowiednia wiązka przewodów. Do ładowania oczywiście balanser jest niezbędny.
Co do ogniw i ich różnic to będą one testowane pod względem sprawności, nie ma mowy o "wrzucaniu" wszystkich "z bomby" :D
emenems napisał:
Jeśli Twoje kółko ładowanie baterii ma rozwiązane tak, że kontroler o tym nie wie, to zawsze można też pomyśleć o zrobieniu 'ładowarki' z ogniw podłączanej do gniazda zasilania.

Myślałem o takim rozwiązaniu, ale jeszcze nie sprawdzałem reakcji bwheela ( obawiam się o spalenie układu ). Ale byłoby to świetne rozwiązanie. Można by było mieć pakiet w plecaku z kablem. Albo inny moduł akumulatora zakładany na obudowę. :)
I'm Not Driving Fast just Flying' Low
Pozdrawiam serdecznie:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 2 tygodni temu #1005

  • Kalmar
  • Kalmar Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • bWheel U8 Experimental :) / KS-14D Black
  • Posty: 235
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 11
Artur napisał:
Hamowanie regeneracyjne ? Nie sądzę by to miało tak duży wpływ na zasięg, może w terenach bardziej pofałdowanych gdzie podjazdy stanowią 50%trasy ma to znaczenie, ale to też nie ten silnik. :)

Przy zjeździe z tej górki mam w U8 przez 30 sekund albo i więcej około 3-5A prądu ładowania (a podczas wjazdu pobierane jest 5-9A, zależy jak się ciśnie, jak mocniej to i kilkanaście A) Podczas gwałtownego hamowania jest powyżej 15A :) Tak mi pokazuje aplikacja.

emenems napisał:
Jeśli Twoje kółko ładowanie baterii ma rozwiązane tak, że kontroler o tym nie wie, to zawsze można też pomyśleć o zrobieniu 'ładowarki' z ogniw podłączanej do gniazda zasilania.
Artur napisał:
Myślałem o takim rozwiązaniu, ale jeszcze nie sprawdzałem reakcji bwheela ( obawiam się o spalenie układu ). Ale byłoby to świetne rozwiązanie. Można by było mieć pakiet w plecaku z kablem. Albo inny moduł akumulatora zakładany na obudowę. :)

W U8 to chyba jedyny normalny sposób na większy zasięg oprócz wymiany całego akumulatora na akumulator z ogniwami o większej pojemności.

Takie coś: airwheel - battery pack
Podłączanie na początku trasy kiedy wbudowany ma jeszcze odpowiednie napięcie żeby nie było zbyt dużej różnicy.


edit 05.04
a co do:
jeszcze nie sprawdzałem reakcji bwheela
to bWheelowi wszystko jedno, po podłączeniu ładowarki włączenie zasilania nie robi na nim większego wrażenia. Co prawda nie próbowałem jeździć z podłączona ładowarką bo przy tym krótkim kabelku to niewygodnie ale nic złego może by się nie stało i w tym przypadku ;)
Pozdrawiam. Tomek
Ostatnio zmieniany: 7 miesiąc 2 tygodni temu przez Kalmar.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
Za tę wiadomość podziękował(a): Artur

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 2 tygodni temu #1006

  • Artur
  • Artur Avatar
  • Wylogowany
  • Młodszy forowicz
  • bwheel U8 classy
  • Posty: 51
  • Podziękowania: 4
  • Oklaski: 2
Kalmar napisał:

W U8 to chyba jedyny normalny sposób na większy zasięg oprócz wymiany całego akumulatora na akumulator z ogniwami o większej pojemności.

Takie coś: airwheel - battery pack
Podłączanie na początku trasy kiedy wbudowany ma jeszcze odpowiednie napięcie żeby nie było zbyt dużej różnicy.

Dziękuję drogi Kalmarze za tą odpowiedź :D Jeśli taka "bateria" zadziałałaby w bwheelu to nie mam więcej pytań :) Cenowo przystępnie, i nie trzeba się martwić o porażenie przy "domowej robocie".

Co ciekawe te zestawy łączy się równolegle więc można ich podłączyć np. 2 i nie trzeba nic przerabiać :P Rozwiązanie świetne
I'm Not Driving Fast just Flying' Low
Pozdrawiam serdecznie:)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

[Artur SHOUTBOX] Czy możliwe jest podpięcie dodatkowych akumulatorów? 7 miesiąc 2 tygodni temu #1013

  • devnull
  • devnull Avatar
  • Wylogowany
  • Świeżak
  • Posty: 17
  • Podziękowania: 2
  • Oklaski: 2
Czytałem o takich rozwiązaniach jak ładowanie w czasie jazdy poprzez standardowe złącze zasilania
.
Co do odzysku energii to radze uważać przy jeździe z górki z naładowany na 100 procent euc. BMS potrafi wtedy odciąć akumulatory
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.
  • Strona:
  • 1
  • 2
  • 3

Shoutbox! Dzień dobry ;)



Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj