ecojazda.pl korzysta z ciasteczek! - to takie pliki, które zapisują się na komputerze...

ecojazda.pl

Witamy, Gość
Nazwa użytkownika: Hasło: Zapamiętaj mnie

TEMAT: IPS i5 - najcieńszy monocykl

IPS i5 - najcieńszy monocykl 5 miesiąc 1 dzień temu #1244

  • GexN
  • GexN Avatar
  • Online
  • Senior forum
  • InMotion V5F+
  • Posty: 84
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 3
Ostatnio na rynku pojawiło się całkiem ciekawe i innowacyjne kółko IPS i5. Całość waży 7,5kg, a szerokość to jedynie 6cm. Osiągi oczywiście nie powalają (20km/h i jakieś 20km realnego zasięgu), ale raczej nie o osiągi w tym kółku chodzi. Według mnie producent celuje bardziej w niszę osób ceniących sobie mobilność i lekkość - osoby młodsze i uczniowie dojeżdżający do szkoły lub osoby mieszające środki komunikacji (dojeżdżające na kółku do stacji kolejowej lub metra), dla których małe wymiary i masa będą ważniejsze niż osiągi.
Filmik prezentujący wspomniane kółko

Link do strony z pełną specyfikacją:
www.ipselectricunicycle.com/product/ips-i5-electric-unicycle/

Trochę prywaty: Osobiście kółko bardzo mi się podoba - ostatnio rynek dominują na coraz szybsze, ale niestety często nieznośnie wielkie, ciężkie i nieporęczne monocykle zapominając trochę o idei mobilności. Doceniam 18 calowe kółka rozwijające 50km/h, ale ciężko zabrać je ze sobą do urzędu, autobusu, czy po prostu postawić przy stoliku w lokalu, gdy przyjechaliśmy spotkać się ze znajomymi na kawę. Mam więc nadzieję, że inni producenci trochę zainspirują się IPS i5, czego efektem będzie więcej cienkich poręcznych kółek :)
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

IPS i5 - najcieńszy monocykl 4 miesiąc 4 tygodni temu #1251

  • Kalmar
  • Kalmar Avatar
  • Wylogowany
  • Moderator
  • bWheel U8 Experimental :) / KS-14D Black
  • Posty: 235
  • Podziękowania: 36
  • Oklaski: 11
Cienki ale za to wyższy. Baterię gdzieś trzeba zmieścić. Ciekawe jak się jeździ takim płaszczakiem :)
Dobrze, że ktoś idzie trochę inną drogą niż cała reszta. Będzie wybór.
Do miasta dużej prędkości wprawdzie nie potrzeba ale ja to bym chciał taki uniwersalny i do miasta i na autostradę :lol:

Właściwie to producenci spełniają nasze zachcianki ale chyba zapomnieliśmy jaka była pierwotna funkcja transporterów osobistych albo mamy za mało zatłoczone miasta i małe poręczne monocykle nie zawsze się sprawdzają.
Teraz IPS wraca do koncepcji bardziej poręcznego urządzenia do sprawnego przemieszczania się.

Dla mnie jednym z najlepszych przykładów takiego typowo miejskiego transportera jest Gotway Mten 10". Nadal w sprzedaży :cheer: oraz jego nowoczesny następca Luffy - ceny ok. 750 USD.

Test IPS i5, electro-sport.de:
Pozdrawiam. Tomek
Ostatnio zmieniany: 4 miesiąc 3 tygodni temu przez Kalmar. Powód: dodanie linku do testu
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

IPS i5 - najcieńszy monocykl 4 miesiąc 3 tygodni temu #1271

  • GexN
  • GexN Avatar
  • Online
  • Senior forum
  • InMotion V5F+
  • Posty: 84
  • Podziękowania: 20
  • Oklaski: 3
Kalmar napisał:
Cienki ale za to wyższy. Baterię gdzieś trzeba zmieścić. Ciekawe jak się jeździ takim płaszczakiem :)
W InMotionach bateria też jest na górze, przez co są nieznacznie wyższe i nie słyszałem aby ktoś na wysokość narzekał :)
Z ciekawostek niezwiązanych z tematem (bo mowa o zupełnie innej kategorii wagowej) - problemem czasem zbyt duża szerokość kółka np. w Gotway ACM 16 1300Wh (albo 1600Wh nie pamiętam dokładnie) obudowa nad pedałami mieszcząca baterie jest na tyle szeroka, że trochę przeszkadza w jeździe. W wersjach z mniejszymi bateriami obudowa jest cieńsza i nie ma tego problemu.

Kalmar napisał:
Dla mnie jednym z najlepszych przykładów takiego typowo miejskiego transportera jest Gotway Mten 10". Nadal w sprzedaży :cheer: oraz jego nowoczesny następca Luffy - ceny ok. 750 USD.
Te małe GotWaye też są fajne, ale 10" to trochę za mało do miasta takiego jak Warszawa. Zbyt dużo tu nierównych chodników i nawet obniżane krawężniki często są dość wysokie.

IPS i5 to też model niszowy, zdecydowanie nie dla dorosłego faceta - faceci raczej lubią prędkość, a na dodatek z cięższymi zakupami (a niektórzy bez :D ) potrafią przekroczyć dopuszczalne dla tego kółka obciążenie 100kg. Z drugiej strony, gdyby ktoś poprosiłby mnie o polecenie kółka dla dziecka albo kobiety mieszkającej w mieście to byłby jeden z pierwszych modeli, które bym polecał. Szkoda tylko, że nie ma zintegrowanej rączki, bo przez jej brak sporo traci.
Administrator wyłączył możliwość publicznego pisania postów.

Shoutbox! Dzień dobry ;)



Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą wysyłać wiadomości, zerejestruj or zaloguj